We współczesnym marketingu, prowadzonym przez sklepy stacjonarne, ogromną rolę odgrywają gadżety reklamowe. Są to przedmioty, które dzięki walorom wizualnym i innym (w tym smakowym), pomagają przyciągać uwagę klientów do danego sklepu, który dzięki temu się promuje. Dotyczy to m. in. sklepów odzieżowych. Jest to branża, która szybko się w Polsce rozwija, co oznacza nasilenie się konkurencji. Gadżety reklamowe, które sklepy odzieżowe dystrybuują na swoim terenie, mogą być bardzo różne. Rzecz jasna nie wszystkie charakteryzuje taka sama skuteczność i popularność.
Przede wszystkim do tych najpopularniejszych i najbardziej lubianych należą cukierki reklamowe. Ich popularność wśród klientów wynika z dobrego smaku, jako że prawie wszyscy lubią słodycze, w tym także cukierki. Cukierki różnią się oczywiście smakami, ale nie da się ukryć, że to także jest zaletą, ponieważ zwiększa wybór producentów. Należy także wspomnieć, że cukierki, o których mowa,cechują się niskimi kosztami produkcji oraz łatwości dystrybucji, dzięki czemu na takie czynności większość sklepów odzieżowych, nie tylko sieci sklepów, może sobie pozwolić.
Istotne jest jednak to, w jaki sposób owe cukierki reklamowe dystrybuuje się na terenie sklepu odzieżowego. Najczęściej odbywa się to poprzez rozdawanie przez personel sklepu. Mogą one być rozdawane bądź wszystkim obecnym w sklepie, bądź też wyłącznie tym, którzy zakupią konkretny produkt – element odzieży. Ponadto gadżety, o których mowa, mogą być także wystawione w miejscu widocznym, gdzie każdy może podejść i poczęstować się.
Cukierki reklamowe pełnią swoją rolę, jaką jest promowanie danego sklepu odzieżowego, w sposób skuteczny, jeśli są wyposażone w odpowiednie nadruki. Oczywiście nadruki te nawiązują do danego sklepu, tzn. noszą jego symbolikę. Symbolika zaś to najczęściej po prostu nazwa lub logo producenta danego produktu lub sklepu odzieżowego. Mogą też tam widnieć hasła reklamowe, choć oczywiście niewielka powierzchnia cukierków jest tutaj pewną przeszkodą.