Reklama towarzyszy nam każdego dnia. Wystarczy włączyć telewizor, wziąć do ręki gazetę, otworzyć dowolną witrynę internetową lub znaleźć się w dowolnym miejscu publicznym, by stać się mimowolnym odbiorcą różnorodnych form promocji. Czy tego chcemy, czy nie reklama towarzyszy nam w codziennym życiu i nie jesteśmy się w stanie przed nią obronić. Taki natłok różnorodnych informacji sprawia, że na część z nich w ogóle nie zwracamy uwagi, część szybko zostaje wymazana z pamięci, a tylko niewielki odsetek dociera do naszej świadomości i spełnia swoją właściwą rolę.
Jak dotrzeć do klienta?
Z opisanej wyżej sytuacji jednoznacznie wynika, że nie wszystkie formy reklamy jednakowo oddziałują na potencjalnego ich adresata. Stąd nawet zainwestowanie w reklamę bardzo dużych sum pieniędzy nie gwarantuje odniesienie zamierzonego sukcesu. Planując wdrożenie w życie nowych form reklamy, każdy przedsiębiorca powinien wpierw dokonać aktualnej analizy potencjalnych klientów, a następnie wybrać narzędzia marketingowe, które będą skuteczne wyłącznie w obrębie określonej grupy społecznej. Jeśli więc przedsiębiorca działa wyłącznie na lokalnym rynku, powinien inwestować w formy reklamy tylko w tym obrębie (ulotki reklamowe, kubki z nadrukiem firmowym, reklama w telewizji kablowej, sponsoring imprez lokalnych).
Gdy jednak oferta produktowa firmy kierowana jest do konsumentów całego kraju, wspomniane wyżej działania lokalne mogą być zupełnie nieskuteczne. W tym wypadku sprawdzają się przedsięwzięcia realizowane za pomocą ogólnopolskich środków masowego przekazu.
Gadżety reklamowe najlepszymi nośnikami reklamy
Większość ludzi lubi otrzymywać gadżety reklamowe. Niekiedy są one mało użyteczne i szybko trafiają w koszu, innym razem mogą się okazać wyjątkowo przydatne i używane przez długi czas. Na pewno rolę przydatnych gadżetów pełnią kubki z nadrukiem firmowego logo, które można wykorzystać w prawie każdej kampanii reklamowej.
Sprawdzają się jako skuteczny nośnik reklamy i jednocześnie zapewniają długi okres użytkowania. Mogą być produkowane i wykorzystywane na wiele różnych sposobów. W przypadku chęci obdarowania gadżetami dużej liczby osób (klientów), wskazane są zwykłe kubki z nadrukiem firmowym. Jednak, gdy docelowym adresatem gadżetów są ważni kontrahenci, można je zastosować w postaci eleganckich zestawów ceramiki reklamowej.