Współcześnie poszukuje się nowych, innowacyjnych metod dotarcia do potencjalnego klienta. Marketing przybiera coraz bardziej niestandardowe formy, będąc nastawionym na przykuwanie uwagi ludzi, znudzonych nieco zwykłą reklamą. Innowacyjne działania marketingowe pomagają odróżnić się od konkurencji, co jest niezwykle istotne. Poszukiwanie innowacyjnych metod dotyczy również firm inwestujących w Polsce, m. in. z USA. Wśród wielu działań marketingowych, które firmy te stosują, wymienić można marketing z wykorzystaniem różnorodnych gadżetów reklamowych.
Są to przeróżne przedmioty, najczęściej mające zastosowanie w życiu codziennym, których głównym „zadaniem” jest przykuwanie uwagi potencjalnych klientów swoim wyglądem oraz wieloma innymi walorami. Jakie to walory? Np. specjalne funkcje, dodatki czy dobry smak (w przypadku artykułów spożywczych). Jako przykład takich gadżetów podać można kubki reklamowe. Firmy ze Stanów Zjednoczonych, z powyższych przyczyn, wykorzystują je w reklamie bardzo chętnie.
Inwestorzy z USA dystrybuują kubki reklamowe najczęściej poprzez rozdawanie. Dlaczego? Bo gadżet reklamowy jest najskuteczniejszy w promocji, jeśli jest darmowy, dany przechodniowi na ulicy. Najlepsze do rozdawania są miejsca regularnie uczęszczane przez dużą liczbę ludzi, jak np. główne ulice i skrzyżowania większych miast (te działania prowadzi się przede wszystkim w dużych miastach), okolice zabytków miejskich, okolice dworców i przystanków, a także miejsca, gdzie ludzie spędzają wolny czas, jak centra handlowe czy parki. W tych miejscach zawsze jest możliwość pozyskiwania wielu nowych klientów, do czego inwestorzy z USA usilnie dążą.
Innym sposobem dystrybucji jest rozdawanie wspomnianych gadżetów w siedzibach tych firm. Jest to stosowane szczególnie w przypadku sklepów i innych punktów handlowych. Ale amerykańscy inwestorzy to także firmy działające w innych branżach, niezwiązanych z handlem, co nie zmienia faktu, że także stosują podobne metody. Mówiąc konkretniej, dołącza się kubki reklamowe lub inne gadżety do zakupionych przez danego klienta towarów lub usług. Może się okazać, że perspektywa otrzymania takiego prezentu skłoni daną osobę do skorzystania z usług firmy i zakupienia jej produktów. Faktycznie, jak pokazuje praktyka, prezenty takie znacząco podnoszą wyniki sprzedaży. A to, jak wspomniano, jest dla inwestorów amerykańskich rzeczą bardzo pożądaną.