Mimo, iż koszulki i czapeczki reklamowe znane są konsumentom i przedsiębiorcom od wielu lat, to przyznać trzeba, że w ostatnim czasie przechodzą prawdziwą metamorfozę. Ich dobór do prowadzenia poszczególnych działań marketingowych nie jest przypadkowy, a różnorodność poszczególnych elementów odzieży pozwala na coraz szersze ich wykorzystanie. Obecnie ten rodzaj marketingu bezpośredniego przy zastosowaniu różnych części reklamowej garderoby stosowany jest przez coraz więcej przedsiębiorców, którzy w efekcie przeprowadzenia powyższych działań odnoszą liczne sukcesy.
Kto może stosować odzież reklamową?
Popularne czapeczki, koszulki t-shirt, rękawiczki i inne elementy odzieży posiadającej nadruki reklamowe stanowią coraz częściej wyjątkowo pożądane gadżety promocyjne. Stosują je firmy z bardzo zróżnicowanych branż, nie tylko związanych z odzieżą. Wyjątkowo popularna jest Odzież reklamowa dla sportowców. Tu największe profity przynoszą przedsiębiorcom przedsięwzięcia marketingowe polegające na finansowaniu klubów i drużyn sportowych. Odzież reklamowa, którą posiadają na sobie zawodnicy podczas zawodów sportowych o szerokim zasięgu medialnym stanowią jeden z największych i najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych.
Podobne efekty przynosi również stosowanie odzieży z nadrukami firmowymi przez pracowników przedsiębiorstwa. Identyczne elementy ubrania w kolorze charakteryzującym daną firmę z dodatkowym nadrukiem jej znaku firmowego pozwalają a skuteczne tworzenie jej pozytywnego wizerunku i popularyzowanie marki.
Czy kampanie reklamowe wykorzystujące odzież są bardzo kosztowne?
Często przedsiębiorcy zastanawiają się nad możliwością zastosowania takich gadżetów reklamowych, które nie spowodują zbyt dużego uszczerbku na finansach firmy, a jednocześnie będą skutkowały dużym efektem w postaci zwiększenia wielkości sprzedaży. W tym wypadku odzież reklamowa często postrzegana jest jako zbyt drogi gadżet, który spowoduje wyjątkowo duże koszty przeprowadzenia kampanii reklamowej. Przyznać jednak trzeba, że nie jest konieczne stosowanie drogich kurtek, dresów i sportowych bluz, by znaleźć dotarcie do sympatii poszczególnych konsumentów. Nierzadko taki sam efekt przynoszą zwykłe czapeczki z daszkiem, tanie koszulki t-shirt i inne drobne elementy garderoby.