Współcześnie bardzo ważnym elementem działań reklamowych wielu przedsiębiorstw jest dystrybucja gadżetów reklamowych i innych upominków dla ludzi, w tym klientów. Upominki są dla ludzi zawsze bardzo ważne i mogą przynieść bardzo wiele pozytywnych rezultatów. Gadżety reklamowe najbardziej nadają się na upominki, ponieważ spełniają wszystkie cechy udanego prezentu, włącznie z atrakcyjnym wyglądem i powszechnym zastosowaniem (oczywiście nie wszystkie gadżety, ale uogólniając, można tak stwierdzić). Dlatego też dystrybucja gadżetów reklamowych jest rozwinięta obecnie. Stosują tę taktykę np. korporacje taksówkarskie. Rzecz jasna nie wszyscy mogą od nich taki upominek otrzymać, są jednak pewne grupy ludzi, dla których korporacje taksówkarskie tego rodzaju prezenty przewidują.
Aby przedstawić powyższe stwierdzenia w bardziej klarowny sposób, warto podać przykład. Może nim być odzież reklamowa z nadrukiem korporacji taksówkarskiej. Odzież ta to bardzo popularny gadżet reklamowy, który nadaje się na upominek jak mało który gadżet.
Warto opisać, w jaki sposób odzież reklamowa z nadrukiem jest dystrybuowana w przypadku korporacji taksówkarskich. Otóż, wygląda to tak, że przedstawiciele korporacji wręczają takie upominki stałym klientom, tzn. tym, którzy regularnie korzystają z usług danej korporacji. Takich klientów nie brakuje, ale oczywiście trzeba mieć na uwadze, że najczęściej są to klienci korporacyjni, tzn. inne firmy. Osoby prywatne rzadko korzystają regularnie z usług tej samej korporacji taksówkarskiej, a jeśli nawet, to korporacja nie ma takich danych, bo przecież nikt nie podaje kierowcy swoich danych osobowych. Stąd też stali klienci zdarzają się praktycznie tylko, jeśli chodzi o przewóz przedstawicieli innych firm. Jest to bardzo popularne, że umowa między dwoma firmami, z których jedną jest korporacja taksówkarska, przewiduje korzystanie przez inną firmę z jej usług przez jakiś okres, np. jednego roku. Takim właśnie klientom można wręczać podarunki, takie jak m. in. odzież reklamowa z nadrukiem korporacji.
Warto też napisać, że sam nadruk również jest ważny, bowiem można dzięki niemu wyrazić dowolne myśli, treści czy przesłania, które tylko korporacja taksówkarska chce swojemu stałemu klientowi przekazać.