Koszty przeprowadzonych kampanii reklamowych mogą być bardzo zróżnicowane i wahać się w granicach od kilkuset złotych po kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ich wysokość uzależniona jest oczywiście od zastosowanych metod i narzędzi reklamowych a także od możliwości finansowych poszczególnych firm. Do najtańszych metod zalicza się przede wszystkim stosowanie tradycyjnych ulotek promocyjnych. Gdy jednak przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na znacznie większy wydatek, obok ulotek pojawiają się także drobne gadżety reklamowe, a także liczne reklamy w środkach masowego przekazu.
Koszt przeprowadzonej kampanii reklamowej
Jak wspomniano już na wstępie, koszt prowadzonych kampanii reklamowych uzależniony jest bezpośrednio od możliwości finansowych firmy i zasięgu jej działalności. Im przedsiębiorstwo jest większe, a jego działalność rozpościera się na szerszy obszar, tym kampania reklamowa musi być bardziej rozwinięta i obejmować szersze grono potencjalnych konsumentów. W zależności od wykorzystanych narzędzi reklamowych zmienia się też koszt procedur marketingowych. Aby więc powiązać skutecznie ze sobą możliwości finansowe przedsiębiorstwa z potrzebami promowania jego działalności, konieczne jest zweryfikowanie grup potencjalnych klientów i dobrać najbardziej odpowiednie metody promocji. Taka analiza pozwoli na znalezienie najbardziej optymalnych form promocji, a tym samym wykorzystanie wyłącznie skutecznych metod. Od dawna wiadomo, że w docieraniu do świadomości klientów najbardziej skuteczne są gadżety reklamowe. W przypadku, gdy firma dysponuje dużym budżetem reklamowym może sobie pozwolić na drogie gadżety. Niestety w przypadku drobnych przedsiębiorców taki zabieg jest najczęściej niemożliwy. Aby więc ograniczyć koszty kampanii wykorzystującej gadżety reklamowe, należy zastosować atrakcyjne, ale niezbyt drogie upominki dla klientów. Przykładem takich gadżetów są na pewno długopisy reklamowe, których koszt zakupu i personalizacji jest relatywnie niezbyt wysoki.
Niepowtarzalne długopisy reklamowe
W przypadku potrzeby dostosowania gadżetów promocyjnych do konkretnej firmy liczy się nie tylko ich wysoka wartość materialna, ale przede wszystkim kreatywność nowatorskich form. Wspomniane długopisy reklamowe mogą mieć więc również odpowiednio atrakcyjny wzór, który nie tylko będzie nawiązywał do profilu firmy, ale jednocześnie będzie zwiększał możliwości wykorzystania gadżety. Może to być na przykład długopis z miarą, latarką lub wskaźnikiem laserowym.